Thursday, March 7, 2013

Perlu ke suppement?

supplement? eeeeuwwww!!! perlu keee???







di zaman skrg ni kan, logik tak
* kita tanam semua sayur2an dan buah2an yg kita makan hari2 tu secara ORGANIK, TANPA RACUN PEROSAK, GUNA BENIH YANG NON-GMO?


* kita bela ayam itik lembu kambing ikan semuaa sendiri utk sumber protein terbaekk kita, yg tak diganggu dgn suntikan hormon, makanan sintetik dan pencemaran?

* kita hidup dalam suasana kehijauan kampung, yg bebas pencemaran, bebas stress, dan aman damai?

* kita makan ikut saranan piramid makanan, NO FAST FOOD, NO PROCESSED FOOD, NO PERASA DAN PEWARNA?

kalau ye kan, mmg laaaaa kita semua tak perlu supplement ni.. tapi saya, tak ada satu pn yg disebutkan kt atas tu, saya jadikan gaya hidup. sob sob. sadis kan. kesiannn..

sayur2, buah2 kita ntah dh berapa lama dituai sebelum sampai kt kita kan? dah la tanam dgn menggunakan racun serangga yg banyak nk elak kena serang, letak baja byk2 lagi nk kasi cepat besar, boleh tuai cepat2.. dh berhari2 (silap2 berminggu2) kita beli, pastu masak, pulak tu masak dgn suhu yg tggi agak2 berapa % je nutrien yg tggl utk kita beri sel2 tubuh kita ni makan ek? huhuu

jadiii..SAYA SAAAANGAT PERLUKAN SUPPLEMENT. kalau anda ckp anda x perlu, mmg saya tabik spring! toinkk!!! sebab di zaman serba nk cepat dan serba ekspress ni anda mampu lagi tanam sayur, buah, bela ikan,ayam itik semua tu. pergh!! terbaeekkk!!!

suppelemen pula, bukan sebaranag2 supplement. kalau g beli supplement yg sintetik tu xde maknanya jugak, umpama pakai sarung tgn kiri kt tgn kanan. mmg x akan match la kan?? haiiashh bahayaa.. nak2 supplement yg berlonggok jual kt farmasi tu, xde ujian klinikal, xde research, ntah macamana depa buat ek. isshhh takut takut.

saya pilih shaklee, sebab dh 55tahun shaklee ni, siap ujian klinikal, dan beratus2 jurnal penyelidikan yg diterbitkan, sgt mementingkan kualiti, menggunakan bahan semulajadi, selamat dan berkesann. alhamdulillah. pertama kali terbuka hati nk amal supplemen terus jumpa shaklee. mmg pilihan yg bijak. inshaALlah. 









yang menambah2 keyakinan saya lagi apabila ramaaiii kawan2 saya yg turut sama amalkan shaklee ni mmg nmpk ketara sgt kesannya. mmg tak ragu2 lagi dah!

korang pn kalau nak cuba supplement terbaeeekk ni, jgn segan jgn malu sms/wassup je k. 013-5188860 :)

2 comments: