Monday, April 2, 2012

Nak cantikkan kulit?

Kulit muka tak sekata? kenapa ye??
Ianya berlaku kerana penggantian kulit yang tak sekata, yakni sel2 mati /tua yang belum disingkirkan atau digantikan dengan baik. 

Jadi, pengambilan protein adalah penting untuk supply asid amino yang merupakan elemen asas pembinaan setiap sel.
Jadi, kalau nak kulit cantik, tambahkan lebih protein dalam diet harian ye! :-) dan pastikan protein yg anda ambil itu bukan di datangkan package bersama lemak, kolestrol atau protein yg mudah rosak dek haba yg terlalu panas, atau di datangkan sekali dgn merkuri yg akibat pencemaran di lautan..

untuk langkah yg lebih selamat, apa kata try ESP? jom jom, bulan ni promo istimewa ESP di datangkan khas dari SDM.com :-) (search entry saya yg lepas2 ye, kenapa mesti esp shaklee.. :-) )



 then..nak lebih cntik lagi... jom add on Vit E.. Vit E kan mmg terkenal untuk kecantikan kulit.. 



Vit E kan vitamin rakan karib kulit,  dengan beberapa cara antaranya :
1) Melindungi kulit dari cahaya matahari
2) Mengekalkan kelembapan kulit
3) Membantu penyerapan vitamin A
4) Mengelakkan pertumbuhan jerawat
5) Melambatkan kulit daripada kelihatan tua (antioksidan)
6) Merawat sunburns
7) Mengurangkan kewujudan parut
8) Elak dari kanser kulit


ini adalah 2 core suplemen untuk kulit.  Kehadiran vitamin lain, membantu mencepatkan keefisyenan proses. Sebagai contoh, mungkin perlu detox duhulu supaya memudahkan dan mempercepatkan nutrien untuk diserap. untuk proses detox ini, boleh add on alfafa dgn harga serendah RMxx (hubungi saya ye. yg pastinya, tersangatlaaahh murah)  :))
  
Dan jika tiada kekangan kewangan, Boleh juga amik ESP+ vit E bersama Set B (see.. bukan utk menyusu je.. utk cantik kulit pn boleh.. :) ) 

kenapa set B? sebab dalam set B ada VITALEA yang mana penting utk proses pengangkutan oksigen, juga untuk kelancaran darah untuk mengangkut nutrien dari vitamin yg kita ambil. InsyaALlah, jika konsisten dgn vitalea,kulit akan nampak sihat kemerah-merahan :)
then dalam set B ni ada B-COMPLEKS yang mana penting dalam kestabilan hormon kita. Kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan kita cepat letih, cepat marah atau moody, cemburu dan banyak lagi. Bila kita dalam keadaan hormon yang tidak stabil jerawat akan mudah terhasil.

dan set B juga ada VITAMIN C yang mana sangat penting dalam pembentukan kolagen. Ramai kita yang sibuk nak beli kolagen walhal hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.


lasttt sekali set B ada ALFAFA which is raja segala tumbuhan yang sangat terkenal dengan pelbagai khasiat. fungsi alfafa dalam penjagaan kulit adalah sebagai agen detox untuk membuang toksin di dalam tubuh, supaya senang nutrien2 dari vitamin2 lain yang kita ambil tu, diserap sepenuhnya oleh tubuh.. :)

Jika tidak, untuk permulaan, cukuplah sekadar ESP dulu pn ok.. :)) kita baiki yg basic dulu, barulah yg lain2 akan 'on track', insyaALlah :)

 sekian coretan ringkas di malam hari di kala anakanda dah mengaruk nak tido ^_^

Untuk maklumat lanjut anda boleh berhubung dengan saya melalui 
Email 
Yahoo : aniahmad_peace[@]yahoo.com 
Gmail : mama.amna[@]gmail.com 
Call/SMS/Whatsapp : 013-518 8860 
Terima Kaseh.. ^_^ 

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments: