Wednesday, April 4, 2012

7 sebab kenapa perlu beri INI kepada anak2

multivitamin dalam bentuk serbuk
 mealshake ni sebenarnya multivitamin yang di dalam bentuk serbuk.. jadi..kot2 ada sapa2 yg jenis payah nak telan ubat berbentuk tablet tu, sesuai sangat lah ni.. hehee
sebenarnya mealshake ni adalah ESP + VITALEA :)

eh melalut lak keluar topik, ok jom baca kenapa perlu beri anak-anak kita mealshake ni.. (bagi saya la.. lain org lain pendapat kan.. ) :-)

  •  MEMBEKALKAN NUTRIEN LENGKAP - Memberikan 24 jenis A to Z yang penting, mineral dan mineral surih.Kekurangan mineral surih akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif.Ia juga mengandungi lesitin soya yang "bekerja secara terus"  dengan vitamin larut lemak yakni memecahkan lelemak itu..
  •  MEMBEKALKAN NUTRIEN UTAMA UNTUK SEL-SEL - Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut, organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
  • MEMBANTU DALAM TUMBESAR (KANAK2) - Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
  • SEBAGAI ANTI OKSIDA - Mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
  • MEMPERCEPATKAN PROSES PENYEMBUHAN KULIT- Mengandungi vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus memperbaiki warna kulit.  

  • DETOKSIFIKASI - Kaya dengan serat larut yang membantu (membersihkan kolon dan perut / memudahkan pembuangan air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
  • RASA HEBAT UNTUK TUA DAN MUDA - minuman yang superDelicious dengan fruktosa semulajadi; melengkapkan nutrien yang diperlukan oleh badan; tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.

dalam entry ini, saya citer yang mealshake ni menambahkan selera makan kan, sebenarnya bukanlah mealshake ni yang membuatkan selera itu bertambah.. 

sebenarnya mealshake ini, menampung keperluan nutrien di dalam tubuh, then bila ia cuba memenuhi keperluan nutrien di dalam tubuh, tetapi masih tak cukup, seolah2 mcm dia cakap gini la.. "oh, vitamin ini tak cukup lagi" so saraf akan hantar signal ke otak supaya perasaan nak makan itu hadir.. 

itu la sebabnya kebanyakkan feedback dari customer mengatakan "eh, betullah, selera makan anak memang bertambah. dulu siap nyorok2 tak nak makan,sekarang ni kalau kita lambat bagi makan, diorang pulak yang ingatkan.." best kannn..

jangan tak tahu, mealshake ni juga sangat sesuai untuk kanak2 yg obese... Kerana mealshake ni lengkap dgn nutrien yg diperlukan badan.. secara tak langsung,apabila badan cukup dgn zat2 yg diperlukan.. takdela nak mkn merapu2.. Memangla suplemen tak bole menggantikan makanan harian.dah nama pun supplemen..ianya hanya makanan tambahan.menampung mana2 yg kurang je. :-)..

jadi ibu2 yang beli mealshake untuk anak yang tergoda dek kelazatan dan keharuman bau mealshake ni jangan la ragu2 or takut2 nk makan mealshake ni pulak.. takdenya mealshake ni menggemukkan..percayalah, insyaALlah..kih kih kih..kelakar tau korang nih ;-)

Ringkasnya saya beri Mealshakes kepada anak saya kerana nak meningkatkan taraf sistem pertahanan badan mereka, membina & menguatkan sel-sel tisu dalam badan, ini adalah sebahagian dari usaha saya untuk anak2 saya.. jika anda pon nk turut sama cuba, do contact me ya! 

oh ya, bulan ini promo HARGA RUNTUHHHHHHHHHHHHHH UNTUK MEALSHAKE!!! Harga yang hampir sukar dipercayai! nak tau? do contact me dgn kod "MS SDM.com" special untuk customer yang buat pembelian dari blog ini tau :-)



Untuk maklumat lanjut anda boleh berhubung dengan saya melalui 
Email 
Yahoo : aniahmad_peace[@]yahoo.com 
Gmail : mama.amna[@]gmail.com 
Call/SMS/Whatsapp : 013-518 8860 
Terima Kaseh.. ^_^ 
* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments: