Saturday, April 21, 2012

10 sebab kenapa ibu menyusu PERLU ambil vitamin

AsSalamualaikum W.B.T

 Alhamdulillah saban hari kami menerima banyak testimoni yang berpuas hati dengan Set Penyusuan yang kami tawarkan. Kesan yang sangat baik dari segi peningkatan kuantiti dan kualiti susu ibu itu sendiri. Antara yang sering diberitahu, susu bertambah pekat dan banyak, anak cepat kenyang dan lain lain bonus yang diperolehi dengan izin ALlah jua.. :)

Suka saya nak berkongsi yang Set Penyusuan bukan sekadar Milk-Booster semata-mata.

Banyak kebaikkan lain yang anda boleh dapat apabila mengambil set penyusuan, antaranya:
  • Vitamin C – Berupaya meningkatkan sistem imun ibu dan baby, di mana badan ibu dan baby lebih kuat dan sukar dijangkiti penyakit. Jika demam sekalipun, akan cepat sembuh. Penting bagi membentuk kolagen, yang penting untuk kulit.  
citer pasal vitamin C ni, anakanda Umar baru2 ni selsema, apa yang saya buat adalah saya patahkan 2biji vitamin C, ambil bersama air suam, saya buat 2kali sehari (pagi dan malam). ALhamdulillah cepat kering selsemanya.. :) 

kenapa saya patahkan? sebab vitamin C shaklee ni "sustained release" yakni dilepaskan mengikut masa. saya patahkan supaya 500mg vitamin C tu dilepaskan serentak ke dalam tubuh saya (jgn risau, vitamin C ni larut air dan tak bahaya di ambil berlebihan :)))) )
  • Vitamin B – “B for Beauty”. Vitamin ini menjadikan kulit anda berseri dan pada masa yang sama bertindak sebagai penenang dan berupaya menstabilkan emosi ibu
utk yg berdiet, vitamin B ni juga berfungsi menukarkan makanan kepada tenaga tau! jadi, ianya juga turut membantu meningkatkan kadar metabolisma. Lagi satu, kalu sakit kepala, tak yah telan2 panadol dah.. telan je b-compleks ni 2 biji, 
insyaAlLah baikla sakit kepala tu karang. tak caya try.. :))) 
  • Multivitamin dengan Zat Besi – Multivitamin terbaik yang mampu memberi tenaga kepada ibu, mengurangkan masalah cepat letih dan lesu, dan menjadikan ibu segar bertenaga sepanjang hari. Serta memastikan ibu dan bayi dalam keadaan sihat.
 kenapa kena amik multivitamin lagi sedangkan dh ambil vitamin2 lain? sebab fungsi multivitamin ni, ianya menlengkapkan mana2 nutrien yang masih belum cukup dalam tubuh kita ni..
  • Alfalfa – Bertindak sebagai milk booster, juga sangat bagus dalam menyelesaikan banyak masalah wanita termasuk keputihan,”kering” ketika bersama, mampu melawaskan dan juga membuang toksin dalam tubuh, serta membantu mengurangkan eczema
alfafa juga bertindak sebagai agen detox tau. melawaskan perut..buang angin..haa..korang2 yg banyak angin dalam badan tu, meh try alfafa, habis keluar semua angin2 tu. besttt sgt alfafa ni, tak try memang tak tau.. ;))))
  • Kalsium – Juga bertindak sebagai milk booster, dimana ia baik untuk tulang dan gigi ibu dan bayi, serta mampu mengurangkan sakit belakang dan lenguh-lenguh sendi yang dialami oleh ibu.
kalsium ni mmg vitamin yg wajib ambil setiap hari. suami saya, task kerjanya agak berat so selalula sakit2 badan, lepas ambil ostematrix ni, katanya macam magic, bangun pagi2 tak rasa sakit2 badan dah. isteri mana yang tak gembira kan.. 

saya pula, dh lama tak exercise, tahun ni kerap bawa budak gi latihan futsal, sekali dgn cikgunya pun teringin nak main, apa lagiiii.. balik umah sakit satu badan la.. dgn tak warming upnya..mana tak sakit badan kan..kihkih.. so malam tu sebelum tido, amik oste ni 4biji, bangun pagi rasa segarrr je..sesegarrr..bunga daunann.. eh, 

bila gi sekolah, kawan2 tanya tak sakit badan ke hari ni? diorang masih rasa sakit sampai keesokkannya.. alhamdulillah..saya cergas macam biasa..best kann :))) 
  • Energizing Soy Protein (ESP) – Merupakan protein soya yang sangat penting untuk setiap sel badan, bertindak sebagai milk-booster terbaik, mampu mencantikkan kulit, megatasi eczema, menganjalkan semula payudara yang kendur serta meningkatkan sistem pertahanan badan ibu dan bayi itu sendiri.
erm.. ESP ni mmg kecintaanku. cakap banyak pn tak guna. sila rujuk entry saya lepas2 pasal ESP ye. mmg besttttttt sangattt

Kesimpulannya, dalam set penyusuan, anda akan mendapat 10 manfaat berikut:
  1. Susu ibu akan dihasilkan dengan lebih cepat, dengan syarat anda kerap pam setiap2-3 jam sekali dan minum banyak air
  2. Susu akan nmpk lebih pekat, berlemak dan anak lebih cepat kenyang.
  3. Kulit akan jadi lebih cantik, mulus dan berseri
  4. Badan akan jadi lebih bertenaga, tidak mudah letih dan segar sepanjang hari
  5. Sistem pertahanan badan anda akan meningkat, dan menariknya bayi anda juga akan lebih sihat dan kuat,serta jarang demam sebab dia juga akan mendapat semua khasiat supplement dari susu ibu
  6. Mengatasi masalah keputihan, ‘merapatkan‘ dan keintiman hubungan suami isteri bertambah
  7. Membantu mengurangkan atau mengawal berat badan kerana alfalfa bertindak sebagai detoks 
  8. Mengurangkan masalah kulit dan eczema yang dihidapi ibu atau bayi
  9. Mengurangkan sakit pinggang, lenguh sendi atau sakit belakang dengan adanya kalsium
  10. Membentuk semula payudara yang cantik dan anjal dengan pengambilan ESP

Begitu banyak kelebihan Set Penyusuan ini, dengan harga yang sangat berpatutan..  Jika anda tiada masalah penyusuan pun, saya pasti anda tetap mahu mencuba kerana set kami berupaya menambahkan meningkatkan kesihatan ibu dan bayi itu sendiri. 

cakap banyak pn tak guna, jom tgk testi para pelanggan kami yang gembira dengan hasilnya :))))





nota kaki : testimoni ini adalah sekadar pengkongsian dari individu yang dah mencuba dan berpuashati, kesannya mungkin tidak sama, bergantung kepada tubuh individu untuk terima. pastikan anda mendapat konsultasi cara pengambilan, jadual dan tips eksklusif setelah membuat pembelian dari saya untuk mendapatkan hasil yang memuaskan.
 
Salam sayang,
MamaUmarAmna


Untuk maklumat lanjut anda boleh berhubung dengan saya melalui 
Email Yahoo : aniahmad_peace[@]yahoo.com 
Gmail : mama.amna[@]gmail.com 
Call/SMS/Whatsapp : 013-518 8860 
Terima Kaseh.. ^_^ 

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

2 comments:

jomsupplement.com said...

susu ibu cara paling baik menguatkan antibodi bayi. Jom dapatkan maklumat di blog saya jugak

Nini Muhammad said...

Singgah
Haha