Friday, February 3, 2012

Nak minda anak cerdas?

Apa itu DHA?

DHA atau dokosaheksaenoik acid ialah sejenis asid lemak omega-3 berantai panjang yang boleh dijumpai dalam setiap sel dalam badan. Ia membentuk lebih 90% daripada lemak omega-3 dalam otak, mata dan sistem saraf pusat. Oleh itu, DHA adalah penting untuk perkembangan otak, mata dan sistem saraf pusat.

Semasa hamil, bayi di dalam rahim memperolehi DHA daripada ibunya. Berapa banyak DHA yang diperolehi oleh bayi itu bergantung kepada jumlah DHA yang diambil oleh ibunya.


DHA merupakan zat yang kaya manfaat yang berfungsi menjaga selaput otak agar berfungsi sempurna dalam menghantar informasi dari satu sel otak ke sel otak yang lainnya, selain itu juga, ia berfungsi untuk memaksimakan daya serap dan daya ingat otak terhadap suatu informasi serta rangsangan.


Bagi kanak-kanak, DHA diperlukan untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangan otak, mata dan saraf dengan baik. Seringkali kanak-kanak mengambil kurang dari tahap optimum DHA kerana sumber DHA yang terhad. Justeru, berikanlah anak anda OMEGA GUARD SHAKLEE yang mengandungi bukan sahaja DHA malah EPA bagi membina badan yang cergas dan minda yang cerdas. Insha ALLAH~~


Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan saya melalui
Email
Yahoo : aniahmad_peace[@]yahoo.com
Gmail : mama.amna[@]gmail.com
Call/Whatsapp : 013-518 8860

No comments: