Tuesday, September 8, 2015

6 Makanan Elak Jadi Pelupa

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera

jumpa dari pakcik gugel, tulis dalam nota, tapi lupa nak sain link sumbernya. huwa huwa

makanya hakak kongsikan tanpa memberikan kredit kepada pemilik asal post berkenaan. maafkan saya tuan post :'(

6 Makanan Untuk Elak Jadi Pelupa


1. Avakado
terkenal dengan makanan yang tinggi khasiat kan? dikatakan kandungan asid oleik yang tinggi dalam avacado boleh lindungi saraf neuron kita selain tingkatkan aliran darah ke dalam otak.

2. Blueberry
dikatakan dikenali dengan nama pena yakni 'brainberries'. katanya mempunyai antioksidan yang paling tinggi di kalangan buah buahan. Digunakan bagi merawat penyakit Alzheimer a.k.a nyanyuk

3. Kacang
kekacang memang well known dah bagus untuk otak kan? ianya boleh menstabilkan aras kandungan gula dalam badan sekaligus meningkatkan fungsi otak. Bonusss amal makan kekacang adalah membantu meningkatkan kadar metabolisma!

4. Bijirin dan Bijian
selain tinggi dengan kandungan fiber, ia juga dapat membekalkan vitamin dan mineral yang tinggi untuk badan. kandungan lemak omeganya mampu meningkatkan lagi kemampuan otak ke tahap maksimum

5. Ikan salmon liar
(jenuh nak cari kat malaysia ni) haha. opss
ikan salmon memang antara ikan yang terkenal dengan kandungan Omega-3, vitamin B dan asid amino yang tinggi kan. lantas menjadikan ia antara makanan teratas di dalam carta untuk meningkatkan keupayaan kognitif.

6. Coklat Hitam
coklat juga terbukti sebagai antioksidan yang tinggi. dikatakan ia juga mampu membantu fokus, meningkatkan konsentrasi dan merangsang penghasilan endorfin yang membantu membina otak yang sihat.

hmmm hmm hmmm..

shaklee tak ada ke product yang boleh membantu?
hado..hado.. nah hakak payung



omega guard shaklee ni dah melalui 3kali peringat penyulingan untuk remove all the harmfull compounds yg ada dalam laut dalam nuu
boleh tengok kat sini tau

dannnn.. memang banyak je brand jual kt pasaran. tapi kenapa hakak pilih Omega Guard Shaklee? ni la sebab dia. hehe. tak berpaling dah!


so pasni hakak terpaksa la konsisten telan omega setiap hari tanpa gagal! demi mengelakkan kenyayukan skrg ini cepat2 hilang. hehe. 

k lah. babai





----------------------------------------------------------
INFO & ORDER 
Ani Ahmad
013.518.8860
ani-ahmad.blogspot.com
----------------------------------------------------------

No comments: