Wednesday, April 11, 2012

Set Penyusuan yang Paling Popular- 3M

ALhamdulillah masih di beri nikmat dan peluang menghirup udara dan bernafas di bumi ALlah..

hari ni nak cerita pasal set penyusuan.. set 3M mmg paling popular dan mendapat sambutan ramai.. kenapa? sebab mmg set ini AMAT membantu ibu2 dalam menjayakan penyusuan. kenapa?

sebab set ni PALING LENGKAP DGN NUTRIEN yg diperlukan oleh tubuh si ibu, untuk memastikan ibu2 kekal bertenaga, mood baik, menghilangkan lenguh2 dan sakit2 badan (ye la, ibu dan isteri, semua benda pn kita nak uruskan kan?) nak2 yg bekerja, balik umah sibuk dgn hal2 rumah (memasak, mendobi, mengemas), menguruskan anak2 lagi, suami lagi.. walau penat, tapi ibu, tetap nk buat juga kan? rasa puas hati bila buat semuanya sendiri.. :-)
 ok mari kita lihat apa yg ada dlm set ini



sebenarnya set ni adalah SET B + ESP dan Ostematrix :)

Siapa yang perlu ambil set ini?
  • Ibu-ibu yang baru mula nak kumpul stok
  • Ibu-ibu bekerjaya yang perlukan stok lebih untuk simpanan
  • Ibu-ibu yang menyusukan anak sepenuhnya melalui botol susu (anak enggan direct feed melalui payudara)
  • Sangat digalakkan bagi ibu-ibu yang mengalami masalah penyusuan
Kenapa Set 3M dikatakan sangat berkesan?
  • Komponen utama susu ibu ialah protein dan kalsium. Jadi pengambilan ESP sebagai sumber protein utama untuk ibu menyusu memang sangat-sangat membantu, ditambah pula dengan pengambilan Ostematrix (kalsium), melengkapkan nutrisi penting yang diperlukan oleh tubuh badan ibu untuk menghasilkan susu dengan lebih banyak dan lebih cepat (pastikan konsep asas penyusuan yakni supply vs demand dipatuhi ya)

  • Set B mengandungi vitamin-vitamin penting untuk kesihatan tubuh badan ibu itu sendiri. Bila badan ibu itu sihat,cergas dan bermood baik, secara tak langsung badan ibu cukup fit untuk menghasilkan pengeluaran susu untuk anak. Ibu yang sering merasa penat dan letih, secara tak langsung akan mengganggu penghasilan susu itu sendiri. Ye la, kalu kita asyik penaaat je.. mesti stress juga kan, bila stress ianya mengganggu hormon oksitoksin. Peningkatan hasil susuibu berkait rapat dengan penghasilan hormon oksitosin dan prolaktin.(sila gugel utk more info. lupa nk copy sumber.huhuu). Pengambilan B compleks dan Vitamin C membantu kita mengatasi tekanan dari persekitaran. Ia juga membantu kita menikmati mood yang baik dan ceria. Apabila ianya berterusan, hormon oksitosin mudah dihasilkan.Hormon prolaktin pula meningkat apabila ibu kerap mengepam dan bukan pam bila susu bengkak sahaja. Perlu pam setiap 2-3 jam supaya hormon ini secara berterusan dapat dirembeskan. Jadi ibu2 menyusu jgn stress ya! :-D
  • Alfalfa yang terdapat dalam set B juga bertindak sebagai milk-booster. Pengambilannya memang sangat-sangat membantu ibu-ibu yang menyusu untuk merangsang penghasilan susu ibu dgn lebih cepat.

  •  Ostematrix pula ialah kalsium. Ibu2 yg menyusukan mesti sering mengalami sakit2 belakang dan sakit2 badan kan? rasa menyucuk2 di tapak kaki? saya memang alami ini sehingga lah saya mengamalkan ostematrix ini, alhamdulillah..walaupun sepanjang malam mengiring menyusukan si comel saya, saya boleh bangun pagi dengan cergas dan tidak lagi mengalami sakit2 belakang. 

  • Secara logiknya, susu ibu kan terhasil dari tubuh ibu, jadi, nutrien dalam badan ibu diserap ke dalam susu ibu untuk disalurkan kepada anak. Pengambilan vitamin sama sekali tidak akan meningkatkan nutrien di dalam susu ibu sebenarnya, tetapi apa yang saya nak tekankan ialah kandungan nutrien di dalam tubuh ibu, jika nutrien yg dah diserap untuk penghasilan susu tadi tak di ganti, tu yg jadiknya ibu rasa letih, tak bertenaga dan sering sakit2 badan tu..sekaligus mengganggu penghasilan susu ibu itu sendiri..

    jadi ibu2 menyusu di luar sana, sekalipun anda tidak mahu mengambil supplemen, jagalah pemakanan anda ye, masing masing ada pendapat dan pendirian masing2.. tapi bagi saya, pengambilan supplemen amatlah membantu saya untuk meneruskan penyusuan buat si comel saya. anda bagaimana? tepuk dada tanyalah minda.. :-)
jom tgk perkongsian ibu2 ini yang sangat berpuashati dan gembira dgn kesan hasil dari kekonsistenan pengambilan set 3M :-)
  
ibu ini ambil set 3m since dalam pantang

testi 3m part 1

testi 3m part 2

*nota kaki : testimoni ini hanyalah sekadar pengkongsian, kesan pengambilan vitamin adalah berbeza mengikut penerimaan tubuh individu. Jgn lupa dapatkan konsultasi dari saya untuk dapat hasil yang optimum macam mereka2 ini selepas pembelian ya! 
oleh keran ESP ada tawaran istimewa dari saya sepanjang april ini, maka set 3m pn ada harga istimewa! :)


Untuk maklumat lanjut anda boleh berhubung dengan saya melalui 
Email 
Yahoo : aniahmad_peace[@]yahoo.com 
Gmail : mama.amna[@]gmail.com 
Call/SMS/Whatsapp : 013-518 8860 
Terima Kaseh.. ^_^ 
* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments: