Tuesday, March 27, 2012

Perlu ke saya amik supplement??

 Raaamai yang tnya saya soalan ni.. tapi tak kisah la, sebab saya pn mula2 dulu pun tanya gitu jugak.. rasa macam.. alahaiii..sayangnya duiiiitt..kannn.. ^_^

pastu pengedar saya ckp, try jawab soalan2 kat bawah ni, if salah satunya jawapannya TIDAK / NO, maka kita MUNGKIN perlukan supplement.. Soalan2 nya adalahhhh..jeng jeng jengggggg...

  • Adakah anda minum 3 gelas susu rendah lemak setiap hari? 
         erkkkk..tak kot.. segelas pun mujur la sesangat..

  • Adakah anda makan bijirin serat tinggi atau roti whole-bread setiap hari?
        seminggu sekali pn belum tentu.. T_T
  • Adakah anda makan ikan sekurang-kurangnya dua kali seminggu?
       ya, sangat memang sangat sukakan ikan!

  • Adakah anda makan dua hidangan buah-buahan sehari?
       hmm..kadang2 lah kot
 
  • Adakah anda menghadkan pengambilan lemak, gula dan alkohol?
        lemak tu kadang2 lah hadkan.. gula..pn kadang2.. alkohol? NO WAY AT ALL
 
  • Adakah anda mengekalkan berat ideal yang anda ingini tanpa berdiet?
       saaaaangaaaatt ingin!! tapi tak kurus2 pon? huwwaaa T_T
 
Then pengedar tu cakap, Jika anda menjawab TIDAK untuk salah satu soalan di atas, anda mungkin kekurangan : Vitamin A, Vitamin C, B-complex, Vitamin E, Beta Carotene, Selenium, Iron, Zinc, Calcium, Magnesium, Omega 3's (EPA) atau Fiber


Hmm..Nampaknya saya juga berkemungkinan kekurangan vitamin. Untuk tidak mengambil risiko, saya cuba isi kekurangan ini dengan supplement berikut :

Anda, bagaimana? ^_^


Untuk maklumat lanjut anda boleh berhubung dengan saya melalui 
Email 
Yahoo : aniahmad_peace[@]yahoo.com 
Gmail : mama.amna[@]gmail.com 
Call/SMS/Whatsapp : 013-518 8860 
Terima Kaseh.. ^_^ 
 * These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments: