Sunday, August 14, 2011

Pagi yang emosi

Assalamua'laikum..

bangun dari tido pagi2 ni, hati saya terusik melihat si kakak yang sedang menonton babytv sendirian di ruang tamu rumah. oh kakak! mama tidak sedar kamu sudah besar..

rasa seakan mahu menangis melihat dia sendirian begitu. sudah pandai bawa diri sendiri sejak ada adik..

selepas sahur dan solat subuh pagi tadi, saya baring balik sebab adiknya nak menyusu..dia dh bangun semasa saya sedang solat sebab adiknya menangis..bangun pujuk adik..'adik..awat..sat naaa..mama allluakbar sat..'

lepas saya baring dia keluar bilik dgn abahnya.dalam hati dok igt dia dok dgn abah la sebab baru pukul 7.30pg.. rupa2nya abah dh pi keja..

nampak ja saya keluar dari bilik, saya dihadiahkan dengan senyuman ceria memanggil 'mamaaaa..' oh sungguh hati ini terusik wahai anak!

pagi2 lagi dh rasa nak menangis..huhuu..dh besar anak mama!

 

kakak di malam ulangtahun kelahiran bersama kek hadiah dari pak long :)

2 comments:

Najibah said...

tersentuh akak baca entri ni..:-( :-(..terkenang saat aqilah baru dapat adik dulu, ibu masih tak betah mengurus 2 anak sekaligus, si kakak sering merengek minta perhatian, tapi tidak ibu ini layan dgn sewajarnya...kesal sungguh kenangkan perkara itu..skrg dia dah pandai bawa diri, macam amna. akak nampak amna lebih tenang mengurus emosi dia dpt adik, mungkin sbb dia dah besar skit bila adik lahir, aqilah dulu kecik lagi, setahun setengah..suka cara amna pujuk adik dia..aqilah pun sama, kakak sulung yang penyayang kan anak2 kita ni? :-)

NoRaiNi aHMaD said...

masa mula2 hari tu, buat perangai jugak dia kak..sekarang nmpak dh ok sikit. alhamdulillah! :-) kalu naik kete pn ok dh dok sorang2 kt blkg..dulu berebut ngn adik nk dok ats riba..insyaALlah, mudahan anak sulung yg penyayang la anak2 kita.hihihii :-)