Thursday, March 15, 2012

Breastfeeding Set (Set B)

Breastfeeding Set Shaklee adalah set makanan tambahan untuk menyokong keperluan nutrisi ibu-ibu menyusu. Kenapa masih perlukan sokongan nutrisi? Ini adalah kerana ibu menyusu memerlukan LEBIH nutrien berbanding orang lain ( yang tidak menyusu ). 

Kenapa saya katakan begitu? umum tahu, anak yg menyusu mendapat khasiat pemakanan dari susu ibu yang diminum dari ibunya.. Jadi, si ibu haruslah mengambil nutrien yang diperlukan dari pemakanan seharian ibu.. taapii.. ramai ibu2 di zaman sekarang tidak menitik beratkan pemakanan yang seimbang dan sihat ( tak sempat mungkin?) nak-nak ibu yg bekerjaya..lagi-lagi lah tak sempat kann.. 

Jadi Breastfeeding Set Shaklee ini mampu memenuhi nutrien menyeluruh yang diperlukan oleh si ibu.. ianya MENYOKONG KEPERLUAN NUTRISI utk memastikan si ibu kekal sihat, cergas, ceria dan BONUSSSSS.. kulit cantik, perut lawas dan lain-lain lagii.. kalau nak tahu..kena cubalah ;)

mari kita lihat sepintas lalu apa yang ada dalam BREASTFEEDING SET ini..

Item yg terdapat dalam set ini
1. VITALEA (MULTIVITAMIN)
~ Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi.
~ zat besi membantu untuk tidak mudah pitam atau pening dan penting untuk pembentukan sel darah merah
~ Ada kajian mengatakan, kandungan zat besi dalam susu ibu akan berkurangan selepas 6 bulan pertama menyusu bayi, dan ibu juga digalakkan menambah ikan bilis (salah satu sumber zat besi) ke dalam makanan pertama si comel. Maka, pengambilan vita-lea iron fortified ini membantu si anak memebesar dengan baik.

2. B-COMPLEKS
~Sangat penting dalam membantu memetabolismakan karbohidrat, lemak & protein, YAKNI  menukarkan glukosa(makanan yg kita ambil) kepada tenaga
~ia membantu meningkatkan tenaga dan meningkatkan pembentukan sel darah merah
~Anti stress (sebagai penenang),bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik penghasilan susu akan lebih lancar.s
~Pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan si ibu jadi ibu perlu ambil b-compleks secara konsisten
~Membantu meninggikan sistem pertahanan badan
~menggalakkan mood tenang dan positif
~ Vitamin B juga membantu melahirkan wajah yang cantik berseri dan tidak kusam.(tak caye try.. ;-)

3. VITAMIN C
~ Sangat penting untuk menjaga salur darah
~ sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi 
~membantu mempercepatkan kesembuhan pada luka
~Antihistamine semulajadi, meningkatkan antibodi dalam susu ibu. Jika si ibu atau si anak demam, anda hanya perlu tingkatkan pengambilan vit-C ke 2 biji sehari. Mungkin tak perlukan ubat demam. Kadangkala, bila pumping ataupon di gigit oleh anak, puting akan mudah terluka, maka, luka akan cepat baik, 
 ~menjadikan kulit makin bersih, cerah & cantik.
~Vitamin C membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik

4. ALFAFA COMPLEKS
~Merupakan raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan sistem imunisasi dan membuatkan sistem badan berjalan dengan lancar. 
~Mempunyai 1001 khasiat, dan antaranya sebagai penggalak susu ( MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU)
~Turut membantu membuatkan perut lebih lawas dan proses perkumuhan akan berjalan dengan lebih lancar.(lebih lawas-bantu turunkan berat badan! ;-) )
~membantu membuang angin dalam badan,jadi Bayi anda juga akan kurang kolik. 

 Bagi yang tidak menyusukan bayi, Alfalfa yang dikenali sebagai raja tumbuh2an ini mempunyai banyak khasiat kesihatan.
~Ianya dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang.
~Ianya juga adalah dalam kategori fiber dan mengenyangkan.
~Alfafa juga membantu merawat masalah kewanitaan - merawat keputihan, mengecutkan rahim dan merapatkan. 

NOTA:
~Pengambilan Alfalfa memerlukan pengambilan air yang seimbang dengan pengambilan kuantiti alfalfa. lebih banyak anda ambil ALFAFA, lebih banyak air yang perlu anda minum.

Sebagai tambahan untuk ibu-ibu bekerjaya dan menyusukan anak secara eksklusif, saya amat menyarankan agar ibu turut mengambil ESP (protein)dan Ostematrix (kalsium) untuk membantu penghasilan susu ibu dengan lebih lancar dan kesan yg maksimum. 

Namun perlu ditekankan di sini, konsep penyusuan adalah SUPPLY VS DEMAND. bermakna lebih kerap payudara dikosongkan, maka akan lebih banyaklah susu akan dihasilkan. Anda haruslah menyusukan/ mengosongkan payudara anda sekerap mungkin ( setiap 2@3jam) untuk menikmati hasil maksimum-seperti yang saya tekankan dari awal, vitamin ini hanya menyokong keperluan nutrisi ibu menyusu.  

Dan janganlah dilupa pada Yang Maha Mengurniakan.. mampu meyusukan anak adalah rezeki yang dikurniakan olehNYA..di kala kita rasakan susu merudum atau sebagainya..jangan lupa kita sujud dan memohon kepadanya agar dipermudahkan jalan kita untuk melengkapkan penyusuan sepertimana yang disarankan di dalam Al-kitab yakni Al-quran. Moga-moga perjalanan panjang kita, sebagai ibu dan isteri dipermudahkan dan mendapat rahmat dariNYA..insha Allah..

Salam Sayang,
MamaUmarAmna

Untuk maklumat lanjut anda boleh berhubung dengan saya melalui 
Email
Yahoo : aniahmad_peace[@]yahoo.com 
Gmail : mama.amna[@]gmail.com 
Call/SMS/Whatsapp : 013-518 8860 Terima Kaseh.. ^_^ 

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments: